PRZEMIENIENI - Claude Houde

Pewna rodzina w naszym kościele ma mocne świadectwo. Kiedy  Ojciec był młody, był wykorzystywany i bity przez dostojnika religijnego i przez całe dorosłe życie miał nienawiść do religii.
Kiedy kilka lat temu stracił pracę, jego żona zaczęła przyjmować pomoc od organizacji w naszym kościele, które pomagają rodzinom w naszym mieście. Później w święta Bożego Narodzenia sama dołączyła do wolontariuszy, potem zaprzyjaźniła się i powoli zaczęła odwiedzać nasz kościół regularnie.
NIGDY WIĘCEJ  MOJA NOGA NIE STANIE  W KOŚCIELE
Rok później, kiedy znowu była wolontariuszką w święta, jej mąż ją ostrzegał, „Jak chcesz, to chodź, ale ja cię nigdy nie zawiozę. Nigdy moja noga nie stanie w kościele!”
W ostatnim dniu pracy wolontariuszki zadzwoniła do swojego męża i powiedziała, „Kochanie, jestem taka zmęczona. Proszę, przyjedź po mnie do kościoła.” Nie wiadomo dlaczego, ale zgodził się niechętnie. Ponad godzinę później dalej go nie widziała i zaczęła się martwić o niego. Rozglądając się po kościele, zobaczyła go wewnątrz, niosącego karton z żywnością!
„Co robisz?” zapytała.
No cóż, postanowiłem przyjechać i sam to zobaczyć. Potrzebowali pomocy, więc zostanę dłużej, jeżeli nie masz nic przeciw temu.”
SCHYLIŁ GŁOWĘ I ZASZLOCHAŁ
Dwie godziny później małżeństwo to poszło do samochodu, widząc setki rodzin – najbiedniejszych z biednych – przychodzących do kościoła i otrzymujących kosze z darami. Mąż nie mógł już dłużej wytrzymać, więc skłonił głowę na kierownicę i zaszlochał. Jego żona nigdy go takim nie widziała.
Lata wykorzystywania przez „religijnych” ludzi, którzy reprezentowali Boga, spłynęły ze łzami po jego policzkach. Wreszcie powiedział do swojej żony, ”Kiedy byłem małym chłopcem, lubiłem słuchać jak ludzie mówili o Jezusie i chciałem pomagać innym tak, jak On.”
W tym roku cała rodzina zgłosiła się jako wolontariusze w Święta Bożego Narodzenia. Oni stali się żywymi kamieniami, żywym listem Jego łaski, czytanym przez wszystkich, przez ponadnaturalną moc wiary.

Claude Houde jest głównym pastorem kościoła Eglise Nouvelle Vie (kościół Nowego życia) w Montrealu,w Kanadzie. Pod jego kierownictwem New Life Chuch rozwinął się od garstki ludzi do ponad 3500 w tej części Kanady, w której rozwija się niewiele kościołów Protestanckich.