OBLUBIENICA CHRYSTUSA

Co by pomyślał mężczyzna, gdyby jego przeszła żona zaprosiła go do swojego domu, posadziła go w pokoju stołowym, a potem zostawiła? Kiedy on czeka, ona pracuje w kuchni, odkurza meble, myje podłogę – a nie odzywa się do niego ani słowem!

Jezus znosi taki sam ból, jaki by odczuwał każdy człowiek, gdyby jego kochana osoba stale go chwaliła i mówiła: „kocham cię”, ale nie poświęcała mu żadnej uwagi!

Ukochana może twierdzić: „Ja zawsze o nim myślę.” Słyszałem jak ludzie w ten sposób mówili o Jezusie: „Myślę o Nim przez cały dzień, we wszystkim co robię.” Ale nie możesz o Nim myśleć cały dzień i dalej Go lekceważyć! Kiedy przeszła oblubienica tak się zachowuje, to jej tak zwana miłość jest kłamstwem! Może mówić swojemu narzeczonemu, że go naprawdę kocha, ale jej czyny mówią mu, że tak nie jest.

Pan pyta:”Czy panna zapomina swojej ozdoby, oblubienica swojego pasa? Lecz mój lud zapomniał o mnie od niepamiętnych czasów” (Jeremiasza 2:32). Dawid również powiedział, że Izrael stale zapominał o Panu: „Zapomnieli o Bogu, wybawicielu swoim, który wielkich dzieł dokonał w Egipcie” (Psalm 106:21).

Pan wspomina Swój ból w Biblii, żeby to widział cały świat! Powiedział otwarcie: „Mój lud stale Mnie zaniedbuje!” Dlaczego Pan miałby mówić całemu światu o takim zaniedbaniu? Czyż poróżnienie się kochanków nie powinno pozostać tajemnicą? Nie – On chce, abyśmy wiedzieli jak On się czuje zraniony! Mówi o tym całemu światu, ponieważ ma złamane serce z powodu naszego zachowania!

Wyobraź sobie, że jesteś zaręczoną młodą kobietą, która wchodzi do kościoła z przyszłym mężem. Trzymasz go za rękę i mówisz wszystkim: „Będziemy się pobierać. Kocham go – on jest absolutnie wspaniały!” Ale kiedy tylko przejdziecie za drzwi, zamykasz się i nie odzywasz ani słowem do niego! Co on by o tobie pomyślał?

Ja bym nie chciał oblubienicy, która wychwala moje zalety, mówi piękne rzeczy o mnie publicznie, mówi mi jak cenny jestem, a potem ziębnie i nie chce ze mną spędzać czasu. To nie jest prawdziwe uczucie!

Umiłowani, jeżeli nie spędzacie wartościowego czasu z Jezusem każdego dnia – jeżeli nie spędzacie czasu w modlitwie z Nim i nie sprawdzacie Jego Słowa – to nie kochacie Go i łamiecie Mu serce!