PRZEWODNIK by Gary Wilkerson

Kilka lat temu wraz z grupą przyjaciół wybraliśmy się w podróż do San Antonio w Teksasie, by zobaczyć Alamo. Jeden z chłopaków w naszej grupie zaoferował, że będzie naszym przewodnikiem. „To jest moje miasto rodzinne i chętnie będę waszym przewodnikiem” powiedział. Kiedy jednak dotarliśmy do San Antonio, zaczęło nas coś niepokoić, bo kilku z nas zauważyło, że przejechaliśmy koło tego samego sklepu już trzy razy.

Ktoś zapytał, „Hej, czy my nie jeździmy w kółko? Mój przyjaciel zapewniał, „Nie, nie, już jesteśmy blisko.”

Znaleźliśmy się w niebezpiecznej części miasta – potem utknęliśmy w potężnym korku – potem znowu jeździliśmy w kółko.. Wreszcie ktoś powiedział do mojego przyjaciela, „Hej, myślałem, że znasz drogę. Powiedziałeś, że to twoje miasto rodzinne.” On odpowiedział, „Bo tak jest, ale wyprowadziliśmy się stąd, kiedy ja miałem dwa lata.”

Oczywiście Michał nie był idealnym przewodnikiem. Miał dobre chęci, ale nie miał pojęcia, gdzie nas prowadzi. On reprezentował takiego przyjaciela, którego myślimy, że chcielibyśmy mieć, ale który prowadzi nas w kółko, zamiast bogatego i zadowalającego życia, które Jezus dla nas przygotował.

Inny rodzaj przewodnika może mieć właściwe informacje, ale brak mu innych cech. Moja żona Kelly i ja kiedyś pojechaliśmy w podróż misyjną na Filipiny. W czasie wolnym wybraliśmy się na spływ kajakowy z przewodnikiem. Grupa składała się z kilku małych, ale atletycznych Filipińczyków. W jednym miejscu dotarliśmy do miejsca w rzece zbyt płytkiego, by można płynąc kajakiem. „Uh-oh.” Pomyślałem, To musi być koniec możliwości.” Ku mojemu zdziwieniu, nasi silni przewodnicy podnieśli nasz kajak – ze mną i Kelly dalej w środku – i przenieśli na głębsze wody. Pomyślałem, „Oto co znaczy mieć odpowiedzialnych przewodników!”

Później dotarliśmy do pięknego miejsca, gdzie rzeka była szeroka i lider dał sygnał, by
przestać wiosłować. Pomyślałem, „O, dobrze, teraz usłyszymy jakąś ważną historię. Może w
tym miejscu demokratyczni przywódcy planowali rewolucję.” Nasz przewodnik, podniecony,
pokazał coś i zawołał, „W tym miejscu nagrywano film Rambo!”

To mnie rozczarowało. Ale wkrótce dopłynęliśmy do miejsca, gdzie rzeka otwarła się na piękne, zielone pola. Wyglądało to na miejsce, gdzie mogła się rozgrywać historyczna bitwa. „Nasz przewodnik odchrząknął i powiedział, „W tym miejscu Brad Pitt i Angelina Jolie mieli piknik!”

Są tacy przewodnicy w życiu, którzy mają wiedzę, jak przeprowadzić nas przez kłopotliwe dylematy. Ale czy mają wiedzę, jak przeprowadzić nas do obfitego życia, które Jezus obiecał?

„Ja przyszedłem, by miały obfite życie” (J 10:10).