PROWADZENI PRZEZ DOBREGO PASTERZA by Gary Wilkerson

„Najemnik, który nie jest pasterzem, do którego owce nie należą, widząc wilka nadchodzącego, porzuca owce i ucieka, a wilk porywa je i rozprasza,.. Ja jestem dobry pasterz i znam swoje owce, i moje mnie znają. Jak Ojciec mnie zna i Ja znam Ojca, i życie swoje kładę za owce” (J 10:12, 14-15).

Spójrzmy prawdzie w oczy, nawet najbardziej oddany pastor jest wynajęty. Jest kimś, komu Dobry Pasterz ufa, doświadczonym pracownikiem, wynajętym, by troszczyć się o owce. Czasem jednak nawet godny zaufania sługa nie podoła zdesperowanemu, głodnemu wilkowi (chyba, że ma ponadnaturalną odwagę, jak Dawid).

Chodzi o to, że nawet najlepszy pastor czasem zawiedzie. Jest tylko człowiekiem. On nie zna ciebie tak, jak zna cię Dobry Pasterz. Zrozumcie mnie dobrze – większość z nas potrzebuje Bożej rady od wiernego pastora. Czasami potrzebujemy nawet mądrości profesjonalnego doradcy. Pismo mówi, że tam, gdzie wiele doradców, tam jest mądrość, włącznie z naszymi oddanymi chrześcijańskimi przyjaciółmi. Różnica polega na tym, że Jezus jest zawsze dostępny: „Ja jestem dobry pasterz. Dobry pasterz życie swoje kładzie za owce” (10:11). On nigdy cię nie zawiedzie, nie porzuci i zawsze chce dla ciebie tego, co najlepsze.

Wszyscy znamy wydarzenie z Ewangelii, gdzie Jezus poprzewracał stoły wymieniających pieniądze w świątyni. Był to akt dosłowny, ale też symboliczny. Jezus wywracał system religijny, ogłaszając w gruncie rzeczy, „Wy liderzy macie być pasterzami tych ludzi, a sprzedajecie im ofiary, zamiast składać prawdziwe ofiary dla Ojca. Ja wywracam ten system. Ja jestem Dobrym Pasterzem, który oddaje swoje życie za owce. Ja prowadzę je wiernie na dobre pastwiska, by ich błogosławić i zachować ich życie.” Jeżeli chcesz prawdziwego prowadzenia w życiu, naucz się rozpoznawać głos twojego Pasterza. To może, ale nie musi docierać do ciebie słyszalnie, ale zawsze przychodzi przez Jego zapisane Słowo. Czy potrzebujesz prowadzenia w twoim życiu? On ma dla ciebie trzy słowa: „Pójdź za Mną.” Patrz na Jezusa. Skup się na tym, co mówi Jego Słowo i bądź Mu posłuszny. Możesz Mu zaufać, że poprowadzi cię do Jego obietnicy bogatego i satysfakcjonującego życia!