ODRZUCAJĄC STRACH by Carter Conlon

Strach przed ludźmi ma swoje źródło w naszej grzesznej naturze. Zaczęło się to wtedy, kiedy szatan nie chciał być już tylko czcicielem w niebie – raczej sam chciał być czczony. Ta pożądliwość w jego sercu doprowadziła go do myślenia o tym, co było poza Bożymi prawami ustanowionymi dla niego. Kiedy przyszedł do Adama i Ewy w Ogrodzie Eden, to naturalnie zasiał tę upadła naturę w rodzaj ludzki – pragnienie, by myśleć niezależnie od Boga, chcąc być jak Bóg.

Z tą grzeszną naturą wpojoną w ludzkość, następnym krokiem było pragnienie, by być czczonym – i dlatego upadły człowiek zaczął szukać uznania u innego człowieka. Dlatego jesteśmy pod wielkim wpływem opinii innych o nas; dlatego nasza cała tożsamość nagle zależy od tego, czy odnosimy sukcesy, czy porażki w oczach innych. Właściwie to pragnienie uwielbiania człowieka doprowadziło wielu do stref, gdzie mogą żyć w atmosferze pochwał i uznania. Chociaż mogą być świadomi czyhających tam zasadzek, to kiedy już osiągną pewien pułap adoracji, uzależniają się od pochwał i nie potrafią już bez tego żyć.

Pomyślcie, jak tragicznym byłoby, gdybyśmy stanęli przed Panem pewnego dnia i ktoś, kogo kiedyś znaliśmy popatrzyłby na nas i powiedział, „Znałeś prawdę. Wiedziałeś, że jest niebo i piekło! Wiem, że byłem nieprzyjemny, ale dlaczego nie otworzył ust i tego mi nie powiedziałeś? Wiedziałeś, że ja tu zdążam i wiedziałeś, że moje dzieci też tu skończą. Dlaczego mi o tym nie mówiłeś?”

Niestety, jedyna wymówka, jaką miałoby dziecko Boże, to: „Pragnąłem twojego uznania bardziej, niż Bożego. Chciałem, byś mnie lubił. Nie chciałem, byś mnie wyśmiewał, chciałem twojej chwały.” Okropną pułapką jest to, kiedy pragniemy chwały od ludzi bardziej, niż Boga!

Według Pawła, jedynym sposobem na ucieczkę przed pułapką strachu przed człowiekiem jest wołanie do Boga, wiedząc, że On nie dał nam ducha strachu, ale mocy, miłości i powściągliwości (patrz 2 Ty. 1:7). Jedynie Bóg może nam dać możliwość uniknięcia tego, by być rządzonymi przez pochwały lub krytyki ludzi. Ponadto Pismo Święte mówi nam, że „nie ma bojaźni w miłości, ale doskonała miłość odrzuca wszelki strach” (1 Jan 4:18). Miłośc Boża nie tylko wypędza strach, ale pociąga nas do tych, którzy żyją bez Boga, po to, by czynić im dobrze bez względu na to, jak oni nas traktują.


__________
Carter Colon dołączył do zespołu pastorów kościoła Times Square w 1994r. na zaproszenie pastora założyciela, Dawida Wilkersona i został wyznaczony na głównego pastora w 2001r. Mocny, współczujący przywódca, jest częstym mówcą na konferencjach Expect Chuch Leadership, prowadzonych po całym świecie przez Word Challenge.