W CIEMNYCH DOLINACH by Gary Wilkerson

Rozpoczynając w 1 Mojżeszowej 37, widzimy historię Józefa, którą się czyta jak jakiś epizod z programu telewizyjnego „Cops.” Jeden z jego braci był gwałcicielem, a inni próbowali zabić Józefa i ostatecznie sprzedali go do niewoli. Nawet Jakub, jego ojciec nie interweniował, kiedy Józef był dręczony przez swoich braci. Józef zapłacił karę za dysfunkcyjność swojej rodziny.

Czy to opisuje twoją sytuację? Byłeś daleko od domu przez wiele lat, ale nadal nosisz mentalne rany pochodzące z chaosu twojej rodziny. Albo może twój chaos jest w twoim miejscu pracy, gdzie świadome grzechy innych mają na ciebie bezpośredni wpływ. Tak było w życiu Józefa, kiedy żona jego szefa próbowała go uwieść. Kiedy Józef ją odrzucił, to mściwie kłamała o nim i został wrzucony do jeszcze jednego dołu, celi więziennej dla oczekujących na śmierć.

Pismo wyraźnie mówi, że w każdym dole, do jakiego wpadał Józef, Bóg działał i przyspieszał proces osiągania celów Jego królestwa. Słyszę jak Bóg mówi o nim: „Potrzebuję kogoś, kto będzie chętny, aby znosić wiernie każdą próbę tak, abym mógł postawić go w strategicznym miejscu, dla zachowania Mojego ludu. Wybrałem do tego zadania Józefa.”

Pomyśl o tej niesamowitej trajektorii życia Józefa. Oto jest nastoletni pasterz, który w ciągu kilku lat staje się drugim najważniejszym władcą największego imperium. To sprawia, że chcę się modlić, „Boże, zabierz mnie z mojej strefy bezpieczeństwa. Chcę widzieć Twoje działanie i wypełnienie Twoich celów w moim życiu.”

Czy jesteś gotowy, aby powiedzieć: „Panie, chętnie pójdę tam, gdzie Ty chcesz”? Znam wielu chrześcijan, którzy pragną tego rodzaju wiary. Wołają: „Panie, na tej drodze musi być coś więcej. Ja nie chcę tylko zajmować miejsca na ziemi. Chcę, żebyś działał we mnie tak, abym miał wpływ na Twoje Królestwo.”

Czym większe są nasze marzenia dotyczące Bożego działania, tym głębsza będzie nasza dolina. Czy wierzysz Bogu, że twoje małżeństwo będzie odbiciem Jego chwały? To przygotuj się, że twoje małżeństwo będzie doświadczane prawie ponad wasze siły. Prawda jest taka, że wiara wrzuca nas do doliny prawie za każdym razem. Jeżeli chcemy, aby Bóg używał nasze życie, to musimy się przygotować, że będziemy przechodzić przez ciemne doliny.
„Wy wprawdzie knuliście zło przeciwko mnie, ale Bóg obrócił to w dobro, chcąc uczynić to, co się dziś dzieje: zachować przy życiu liczny lud” (1 Mojż. 50:20).