NADNATURALNE ZAOPATRZENIE - Carter Conlon

„Idź nad morze, zarzuć wędkę i weź pierwszą złowioną rybę, otwórz jej pyszczek, a znajdziesz stater; tego zabierz i daj im za mnie i za siebie” (Mat. 17:27).

Rozumiemy, że Jezus chciał być pewny, że zapłacili podatek świątynny. Pytanie jest takie, dlaczego Jezus po prostu nie sięgnął do kieszeni i nie dał Piotrowi monety? Dlaczego dał mu rozbudowane instrukcje, żeby poszedł nad morze, zarzucił wędkę i znalazł pieniądze w pyszczku pierwszej ryby, jaką wyciągnie? Właściwie, jeżeli Jezus nie miał pieniędzy w Swojej kieszeni, to na pewno mógł je tam wyprodukować tak samo, jak w paszczy tej ryby! O co w tym wszystkim chodziło?

Oto to, czego Jezus chciał nauczyć Piotra, jest taką samą lekcją, jakiej próbuje nauczyć nas dzisiaj:
Jeżeli uporasz się z tymi małymi rzeczami teraz, to Ja otworzę dla ciebie drogę do nadnaturalnej wiary i zaopatrzenia. Otworzę dla ciebie coś, co przyniesie honor imieniu Boga.”

Wyobraź sobie Piotra, który idzie nad morze i tłumaczy ludziom, że Bóg mu kazał złapać rybę, gdyż ona ma w swoim pyszczku pieniądze, żeby zapłacić podatek świątynny. Inni wędkarze by by powiedzieli: „Ten gość zwariował! Za długo przebywał z tym Nauczycielem!” Ale kiedy Piotr wracał po godzinie z monetą w ręku, mógł zaświadczyć, „Było dokładnie tak, jak Pan mi powiedział! Złapałem rybę, otworzyłem jej pyszczek, a w niej były te pieniądze – wystarczyło żeby zapłacić podatek za mnie i Jezusa.”

To jest ilustracja tego, że kiedy ty i ja podejmiemy decyzję, żeby robić to co właściwe, to znajdziemy nadnaturalne zaopatrzenie, jakiego potrzebujemy – zaopatrzenie, żeby być uczciwym, zaopatrzenie w radość, zaopatrzenie w wygodę, które może próbowaliśmy uzyskać gdzieś indziej. A rozpoczyna się to wszystko kiedy pozwolimy, aby Jezus wszedł do zakamarków świątyni (tą świątynią jesteś ty i ja) i powiedział nam, „Chcę z tobą o czymś porozmawiać.” Kiedy Jezus rozmawiał z Piotrem w świątyni, Piotr mógł łatwo odejść i powiedzieć, „Dobrze, jestem wolny, więc nie będę płacił podatku świątynnego.” Ale dzięki Bogu, że tak nie zrobił. Gdyż Jezus uczył go czegoś na temat rzeczy nadprzyrodzonych.

_________
Carter Colon dołączył do zespołu pastorów kościoła Times Square w 1994r. na zaproszenie pastora założyciela, Dawida Wilkersona i został wyznaczony na głównego pastora w 2001r.