SERCE KTÓRE JEST PODATNE NA BADANIE

Pewnego razu podczas długiej podróży samochodem z farmy w Pensylwanii do Nowego Jorku Pan przemówił do mojego wewnętrznego człowieka: „Jest coś takiego jak doskonałe serce. Chcę ci pokazać co to jest i jak do tego dążyć!” W tym czasie Bóg objawił mojemu duchowi, że Chrystus oddaje siebie tym, którzy chodzą przed Nim doskonałym, reagującym sercem.

„Pan bada wszystkie serca” ( 1 Kronik 28:9). Doskonałe serce woła wraz z Dawidem: „ Badaj mnie, Boże, i poznaj serce moje, . . . i zobacz, czy nie kroczę drogą zagłady” (Psalm 139: 23-24).

Bóg również powiedział do Jeremiasza: „Ja Pan badam serca” (Jeremiasza 17:10). Hebrajskie znaczenie tego wyrażenia jest takie: „Ja badam głęboko.” Pismo mówi, „gdyż Duch bada wszystko, nawet głębokości Boże” (1 Kor. 2:10).

W Objawieniu Jana 2:24 Jezus mówi o głębokości szatana”, o wchodzeniu w głębię grzechu. Mówił, że zło wchodzi głęboko w duszę; że ma korzenie, które sięgają do piekła. Dawid powiedział o bezbożnych: „ A wnętrze każdego i serce jest niezbadane” (Psalm 64:7). „Bo dołem głębokim jest nierządnica” (Przypowieści Salomona 23:27).

Te wszystkie fragmenty to jest święte ostrzeżenie: Nie zdajesz sobie sprawy jak głęboki wpływ ma na ciebie to łączenie się ze złem. Ono ciebie ciągnie w dół do głębi samego szatana; głębokości, które są tajemne, bezdenne, głębokie. Ta ścieżka prowadzi do piekła.”

W tych ostatecznych dniach grzech stał się skomplikowany, subtelny, zmysłowy i coraz bardziej wyrafinowany. Przychodzi w przebraniu sztuki, kultury i edukacji. Ja wierzę, że teraz są nowe głębie grzechu. Zapuszcza on coraz mocniejsze i głębsze korzenie. Nasze dzieci są konfrontowane z głębią grzechu, jakiego myśmy nie znali, ani nie poznamy! „ Biada tym, którzy głęboko ukrywają przed Panem swój zamysł, których działanie odbywa się w ciemności” (Izajasz 29:15).

Doskonałe serce chce, aby Duch Święty przyszedł i badał głębokości najbardziej wewnętrznego człowieka, żeby oświetlał wszystkie ukryte części, sprawdzał i odkopywał i wyjawiał wszystko, co nie jest podobne do Chrystusa.