NASIONA PRZEBACZENIA by Nicky Cruz

Życzyłbym wam, abyście mogli przeżyć cud, jakiego doświadczyła moja rodzina. Chciałbym, żebyście mogli odczuć różnicę między tym jak żyjemy teraz i jak żyliśmy w dniach mojej młodości. Dzisiaj bardzo kocham moich braci i siostry. Niczego bardziej nie pragnę jak siadać z nimi i śmiać się i rozmawiać i płakać z moją rodziną.

Te okazje, kiedy mogę polecieć znowu do Puerto Rico i odwiedzać ich są dla mnie najcenniejszą pamiątką. Kiedy wracam do domu, to nie jestem już ewangelistą i kaznodzieją Nicky Cruz; jestem po prostu bratem. Jestem po prostu jednym z rodziny i bardzo to kocham. Właściwie dwóch z pośród moich braci jest pastorami kościołów w Puerto Rico i nawet nigdy mnie nie prosili, żebym usłużył w ich zborach. Wiedzą, że kiedy przyjeżdżam do domu, to chcę być z nimi.

Dlatego mam takie wspomnienia, kiedy siedzimy do późna z moją rodziną, jemy i śmiejemy się i żartujemy i modlimy się i płaczemy razem. Czasami siedzimy do godziny pierwszej po północy opowiadając historie. Wymieniamy dowcipy, przeżywamy wspólnie radość. Jest to dla nas wszystkich święto!

Ale tak nie było zawsze. Nie byliśmy zawsze tacy szczęśliwi i wolni od trosk i kochający. Kiedy Jezus wszedł do naszego życia, to przyniósł eksplozję miłości! Otworzył zawory miłosierdzia i przebaczenia. W mojej rodzinie w przeszłości było dużo bólu, ale nikt z nas nie trzyma uczucia odrzucenia. Nikt nie trzyma nieprzebaczenia. W naszych sercach jest tylko miłość między nami. Nie poświęcamy czasu na żal; raczej radujemy się w Jezusie, którego znamy dzisiaj – w przyszłości, jaką On ma dla nas wszystkich.

Łamie mi to serce, kiedy widzę rodziny, które trzymają się przeszłości. Bracia i siostry, którzy trzymają w sobie gorycz i odrzucenie z przeszłości. Mężowie i żony, którzy zostali zranieni poprzez słowa lub czyny i pozwalają, aby ich ból trwał, wzrastał i zżerał ich jak rak.
Jezus może uczynić dla serca ludzi to, czego nie może zrobić nikt inny. On może spowodować taką zmianę, jakiej nie potrafimy sobie wyobrazić. Kiedy On przychodzi, aby zamieszkać w twoim sercu, to nie tylko przebacza, ale pozostawia za Sobą nasiona przebaczenia. Nadprzyrodzone nasiona, które nie tylko wykasują grzech, ale również ból, jaki przyniósł grzech.

Ja nigdy nie będę w stanie podziękować Jezusowi wystarczająco za to, co uczynił dla naszej rodziny. Za przebaczenie i łaskę, jakie przyniósł i zjednoczył nas razem.
On może to samo uczynić dla wszystkich.

__________  

Nicky Cruz, znany na świecie ewangelista i płodny pisarz nawrócił się do Jezusa Chrystusa z życia przemocy i przestępstw, po spotkaniu Dawida Wilkersona w Nowym Jorku w roku 1958. Historia jego dramatycznego nawrócenia została opisana w książce Krzyż i Sztylet przez Dawida Wilkersona, a potem w jego własnej, najlepiej sprzedającej się książce Run Baby Run.(Polski tytuł: „Nicky Cruz Opowiada”).