ON NIE GROZIŁ

Oto zdumiewająca prawda, związana z cierpieniem Chrystusa: „On, gdy mu złorzeczono, nie odpowiadał złorzeczeniem, gdy cierpiał, nie groził” (1 Piotra 2:23).

Co za ważne stwierdzenie: „On, gdy cierpiał, nie groził.” Nigdy się nie bronił przed tymi, którzy Go źle traktowali. Nikogo nie karał i nie mścił się na nikim.

To do nas niepodobne! My grozimy, kiedy nasze cierpienie staje się nieznośne; bronimy się; stale chronimy nasze prawa i reputację. Najgorsze jest to, że grozimy Bogu. Jest to bardzo subtelne i większość z nas nie jest tego nawet świadoma. Kiedy nasze modlitwy nie otrzymują odpowiedzi – kiedy kłopoty i nieszczęścia dotykają naszego życia – oskarżamy Boga. Mniej się modlimy i czytamy Biblię. Dalej Go kochamy, ale porzucamy gorliwość. Zaczynamy się oddalać i nasza wiara staje się słaba i nieaktywna. Takie zachowanie jest grożeniem Panu.

Za każdym razem, kiedy odwracamy się od szukania Pana całym sercem, grozimy Mu. Jest to subtelny sposób powiedzenia, „Panie, ja zrobiłem co mogłem, a Ty mnie zawiodłeś.”

Pan ma nieskończoną cierpliwość z tymi z nas, którzy cierpią. Czeka z miłością, aż powrócimy pod Jego dobrotliwą opiekę. Ale to może stać się sposobem życia i grożeniem Bożej wierności, jeżeli nie zgodzimy się obudzić i odnowić naszą wiarę i nadzieję w Nim. Niektórzy stają się tak rozczarowani, że oddają się swoim pasjom i pożądliwościom. Pogrążają się w swoich pragnieniach, ponieważ walka wydaje się nie mieć sensu. Jest to ich sposób powiedzenia, „Po co to wszystko? Wołałem do Boga o pomoc, by mnie wyzwolił, ale On nie przychodzi. To jest ciągle we mnie, po wszystkich wylanych łzach i modlitwach.”

Wreszcie dochodzi do: „Mam prawo tak postępować – bo zostałem mocno zraniony.” To jest grożenie Bogu, sposób na wyrównanie rachunków z Nim za to, że we właściwym czasie nie odpowiedział na moją modlitwę.”

Kochani, jest nadzieja! Pan Zastępów jest z nami! Tylko On może nas zachować. On nie pozwoli, by Jego dzieci upadły. Jesteśmy w Jego dłoni.

Zróbmy to, co robił Chrystus. „Poruczał sprawę temu, który sprawiedliwie sądzi” (1 Piotra 2:23). „Poruczyć”, znaczy powierzyć swoje życie całkowicie w Jego ręce. Zrezygnuj ze swoich zmagań, przestań próbować osiągnąć cokolwiek w swojej mocy i powierz w opiekę twoje ciało i duszę Panu Zastępów!