ŻEBYŚMY ICH NIE ZGORSZYLI - Carter Conlon

„Ale żebyśmy ich nie zgorszyli, idź nad morze, zarzuć wędkę i weź pierwszą złowioną rybę, otwórz jej pyszczek, a znajdziesz stater; tego zabierz i daj im za mnie i za siebie (Mt 17:27).

Chociaż Jezus właśnie wyjaśnił, że są zwolnieni z opłacania podatku świątynnego, mówi do Piotra, „Żebyśmy ich nie zgorszyli.” Innymi słowy, żeby nasze świadectwo nie straciło na wartości w ich oczach; żeby nie mogli pokazywać nas na ulicy i mówić, „Złodzieje! Oni nie płacą podatku świątynnego!”

Apostoł Paweł powiedział to tak: „Wszystko wolno, ale nie wszystko jest pożyteczne; wszystko wolno, ale nie wszystko buduje” (1 Kor 10:23). Tak, są rzeczy, które są dopuszczalne w naszym chrześcijańskim życiu, ale musimy uważać, jaki to ma wpływ na tych, którzy nas otaczają.

Podam wam przykład. Człowiek, który przyprowadził mnie do Pana, zaczął od przychodzenia pod moje drzwi co tydzień, dzieląc się ewangelią i mówiąc o tym, jak kiedyś był pijakiem, kobieciarzem i hazardzistą. Chociaż otwarcie odrzucałem jego słowa, nie mogłem zaprzeczyć, że stał przede mną człowiek, którego życie zostało zupełnie przemienione przez łaskę Bożą. To było coś, co musiałem wziąć pod uwagę. Nawet kiedyś zaoferowałem mu piwo, żeby go wypróbować. Widzicie, gdyby on to przyjął, albo gdybym poszedł do jego domu i zobaczył go ze szklanką alkoholu przy stole, mógłbym dzisiaj nie być chrześcijaninem. Doszedłbym do wniosku, że on jest taki sam, jak ja i po prostu dodał religię do swojego życia. On mógłby się bronić, „”Ale to naprawdę tak niewiele!” Jednak w mojej opinii sprawy były albo czarne albo białe. Jeżeli on naprawdę był nowym stworzeniem, a mówił, że chrześcijanie takimi właśnie są, to stare rzeczy musiały przeminąć. Jeżeli o mnie chodziło, nie było czegoś pośrodku.

Dlatego do dzisiaj uznaję ważność słów Jezusa, kiedy powiedział, „żebyśmy ich nie zgorszyli.”

___________
Carter Colon dołączył do zespołu pastorów kościoła Times Square w 1994r. na zaproszenie pastora założyciela, Dawida Wilkersona i został wyznaczony na głównego pastora w 2001r.