DOKĄD IDZIEMY? by Claude Houde

Przez wiarę Abraham był posłuszny Bożemu powołaniu i poszedł w kierunku kraju, który miał otrzymać, jako obietnicę dziedzictwa. Wyszedł i szedł przez wiarę, nie wiedząc dokąd idzie (zobacz 1 Mojż. 12:1).

Czy możesz sobie wyobrazić rozmowę, jaka musiała być prowadzona pomiędzy Abrahamem i jego piękna żoną Sarą, kiedy rozpoczynała się ta dzika przygoda? Abraham był bogaty i dobrze mu się powodziło i był dobrze usytuowany w swoim społeczeństwie. On i Sara ciężko pracowali i cieszyli się owocem swoich wysiłków. Na to wszystko sobie dobrze zasłużyli, prawda?

Kiedy Sara popatrzyła na swojego męża pewnego wieczora, zauważyła, że wyglądał jakiś niespokojny i podekscytowany. Nie powiedział ani słowa od kiedy wszedł do domu.

„Co się dzieje, kochanie? Wiesz, że możesz mi wszystko powiedzieć,” wyszeptała Sara.
Abraham odpowiedział: „Modliłem się od wielu miesięcy w tej sprawie i mam takie głębokie przekonanie, takie wrażenie, którego nie mogę się pozbyć ze swojego umysłu, że musimy odejść, wyjść z domu mojego ojca, pozostawić wszystko, co mamy. I czuję, że kiedy to zrobimy i posłuchamy Boga, to będziemy błogosławieni.”

Jeżeli jesteś małżonkiem, to możesz sobie wyobrazić tę scenę i prawie słyszeć rozmowę, jaka po tym następowała! „Co masz na myśli, że odchodzimy? Tu jesteśmy szczęśliwi! Tu jest bezpiecznie! Ty wiesz tak samo jak ja o okropnych rzeczach jakie się dzieją w tych pogańskich miastach wokół nas.”

Abraham odpowiedział najlepiej jak umiał, „Bóg nas poprowadzi, Saro. Ja to wiem. Zbudowałem dla Niego ołtarz i mówię poważnie. Musimy wyjść!”

Kiedy tak Abraham nadal powtarzał, „Musimy wyjść, musimy wyjść,” nagle Sara zapytała, „Dokąd pójdziemy?” Cisza. Potem odpowiedział potulnie, „To właśnie jest ta ekscytująca część! Bóg mi jeszcze tego nie powiedział!”

Ojciec wiary poszedł, nie wiedząc dokąd idzie!

__________

Claude Houde, główny pastore kościoła Eglise Nouvelle Vie (kościół Nowego życia) w Montrealu,w Kanadzie jest częstym mówcą na konferencjach Expect Chuch Leadership, prowadzonych przez Word Challenge po całym świecie. Pod jego kierownictwem New Life Chuch rozwinął się od garstki ludzi do ponad 3500 w tej części Kanady, w której rozwija się niewiele kościołów Protestanckich.