DLACZEGO BÓG ODPOWIEDZIAŁ NA MODLITWĘ DAWIDA?

Dawid mówi nam dlaczego Bóg odpowiedział na jego modlitwę: „Wyprowadził mnie na szeroką przestrzeń, wyratował mnie, gdyż mię umiłował” (Psalm 18:20).

Umiłował oznacza tutaj „mieć przyjemność, cieszyć się i radować.” Dawid mówił: Ja sprawiam Bogu przyjemność. On mnie wybawił po prostu dlatego, że raduje się ze mnie!” Umiłowani, On raduje się również z ciebie i mnie!

My, którzy ufamy Panu jesteśmy Jego świętym Syjonem, Jego świętą resztką. Resztka oznacza po prostu „tych, którzy wołają do Pana z czystego serca.” Są to ci, którzy zostali wywołani z leniwego chrześcijaństwa i są całkowicie oddani Jezusowi.

Do wybranych z Syjonu Bóg mówi: „ Będziesz wspaniałą koroną w ręku Pana i królewskim zawojem w dłoni twojego Boga. Już nie będą mówić o tobie: "opuszczona", a o twojej ziemi nie będą mówić: "pustkowie", lecz będą cię nazywali: "Moja Rozkosz" a twoją ziemię: "Poślubiona", gdyż Pan ma w tobie upodobanie, a twoja ziemia zostanie poślubiona” (Izajasz 62:3-4).

Dlaczego Pan przychodzi mi z pomocą i jest gotowy, aby mnie wybawić? Ponieważ rozkoszuje się mną! Jestem przyjemnością dla Niego i On się raduje moją przyjaźnią!

Drogocenny młody człowiek powiedział mi tak: „Nigdy nie byłem przekonany, że naprawdę zostałem zaakceptowany przez Pana. Rzadko mam takie odczucie, że jestem wystarczająco dobry dla Boga – po prostu nie dorastam do wymogów. Staram się Jemu podobać przez to, że robię coś dobrego dla innych.”

Tak wielu chrześcijan czuje się tak samo! Przez te wszystkie lata poznałem wielu starszych chrześcijan, którzy nigdy nie mieli pewności w Panu. Czuli się niegodni, nieczyści, niekochani. Nigdy nie wierzyli, że są rozkoszą dla serca Boga, dlatego zawsze próbowali wypracować coś w swoim życiu, żeby się Jemu przypodobać. Jeżeli zawiedli w jednej dziedzinie, to robili trzy rzeczy w innej dziedzinie, starając się uszczęśliwić Boga.

Kochani, tak nigdy nie będzie! Kiedy przychodzisz do Jezusa, to nie możesz sobie na to zasłużyć. Nie, On już to wszystko zrobił ponieważ taki jest! On mówi: „ I wynagrodzę wam szkody lat, których plony pożarła szarańcza, konik polny, larwa i gąsienica, moje wielkie wojsko, które na was wyprawiłem” (Joel 2:25).

Bez względu na to czego ci nie dostaje i w czym zawodzisz, Bóg już to nadrobił za ciebie!