Z PASZCZY LWA

Bóg każe nam pamiętać dla naszego dobra. Pamięć przeszłych wybawień pomaga wzmacniać wiarę do tego, przez co teraz przechodzimy.

 

Czy przeżywasz kryzys? Czy masz olbrzymi problem w domu, w pracy albo w rodzinie? Jedyny sposób, by stawić czoła olbrzymowi, to zrobić to, co Dawid: on pamiętał lwa i niedźwiedzia. Wspominając Bożą wierność dla niego w poprzednich kryzysach, Dawid mógł bez strachu stawić czoła Goliatowi.

 

Kiedy Dawid zgłosił się na ochotnika do walki z Goliatem, „Saul rzekł do Dawida: Ty nie możesz pójść do tego Filistyńczyka, aby z nim walczyć.... Wtedy Dawid odpowiedział Saulowi: Sługa twój pasał owce ojca swego i bywało tak, że przyszedł lew lub niedźwiedź i porwał jagnię z trzody; wtedy ja biegłem za nim, pokonywałem go i wyrywałem je z paszczy jego..... otóż lwa i niedźwiedzia kładł trupem sługa twój i ten Filistyńczyk nieobrzezany będzie jak jeden z nich” (1 Samuel 17:33-36).

 

Dawid wiedział, jakie niebezpieczeństwo mu grozi ze strony Goliata. On nie był nowicjuszem, ani naiwnym dzieciakiem, szukającym okazji do bójki. Nie. Dawid po prostu pamiętał poprzednie wybawienia. Teraz spojrzał swojemu przeciwnikowi prosto w oczy i stwierdził, „Pan, który mnie wyrwał z mocy lwa czy niedźwiedzia, wyrwie mnie też z ręki tego Filistyńczyka” (17:37).

 

Obecnie wielu ludzi Bożych spotyka takich olbrzymów z każdej strony, ale wielu z nich ucieka w strachu. Czy to dotyczy ciebie? Czy zapomniałeś, jak byłeś chory i bliski śmierci, ale Pan cię podniósł? Czy pamiętasz tę katastrofę finansową, kiedy myślałeś, „To już koniec, jestem skończony”, a Pan cię przez to przeprowadził i zachował do dzisiaj?

 

Wielu rzeczy nie rozumiemy i nie zrozumiemy, aż będziemy w domu z Jezusem. Ale ja absolutnie wierzę, że Bóg może uzdrowić i dać wyjście z każdej sytuacji. Pytanie brzmi – gdzie mamy znaleźć wiarę i odwagę, by stać i zdobyć zwycięstwo w Nim?

 

Ona przychodzi, kiedy pamiętamy tego lwa i niedźwiedzia. Ona przychodzi, kiedy jesteś w stanie przypomnieć sobie niesamowitą wierność Bożą i poprzednie zwycięstwa, które On ci dał. Nie możesz pokonać olbrzyma, póki nie jesteś w stanie wyobrazić sobie i zrozumieć majestatu i chwały Bożej w twoim życiu.