„CZYŃ ZE MNĄ CO CHCESZ”

Marcin Luter u szczytu swoich doświadczeń oświadczył, „Panie, teraz, kiedy przebaczyłeś mi wszystko, czyń ze mną co chcesz”. Luter był przekonany, że Bóg, który wymazał wszystkie jego grzechy i zbawił jego duszę, z całą pewnością może zatroszczyć się o jego fizyczne ciało i potrzeby materialne.

W gruncie rzeczy Luter mówił, „Dlaczego miałbym się bać tego, co ludzie mogą mi zrobić? Ja służę Bogu, który może mnie oczyścić od wszelkiej nieprawości i dać pokój mojej duszy. Nie ma znaczenia, czy wszystko wokół mnie się rozpadnie. Jeśli mój Bóg jest w stanie mnie zbawić i zachować moją duszę na wieczność, dlaczego nie miałby zatroszczyć się o moje fizyczne ciało, póki jestem jeszcze na ziemi”.

„Panie, wiem, że mi przebaczyłeś i mogę stanąć przed Tobą w dniu Sądu z wielką radością – czyń ze mną, co chcesz”.

Bracie, siostro – raduj się! To obecne życie, to nie jest rzeczywistość. Nasza rzeczywistość, to życie wieczne w obecności naszego błogosławionego Pana!

A więc zachowaj wiarę! Wszystko stacza się w dół – ale my idziemy do góry!