PODPOWIEDZI DUCHA ŚWIĘTEGO - Carter Conlon

Wiele lat temu Pan położył na moim sercu pragnienie, by zacząć studium Biblijne w małym, wiejskim kościele, w małej miejscowości Pendleton. Był to rejon Kanady bez chrześcijańskiego świadectwa na obszarze czterdziestu mil kwadratowych.
Poszedłem do rady tego kościoła i powiedziałem im, kim jestem, i z jakiego powodu chciałem wynajmować ich kościół. Doszło do tego, że pozwolili nam korzystać z tego budynku za darmo, a nawet zapewnili nam porządkowego, by włączał ogrzewanie i odśnieżał w zimie. Natychmiast opracowałem ulotki ogłaszające studium Biblijne i rozesłałem je. Pierwszego wieczora była śnieżyca i nikt nie przyszedł! Byłem sam w kościele z moim sześcioletnim synem Jasonem i moim szwagrem, który był liderem uwielbiania. Mój szwagier zapytał, „Czy mamy po prostu pójść do domu?”
Odpowiedziałem, „Nie”, Pan mi powiedział, bym to robił, a więc będziemy mieć nabożeństwo. Tak też zrobiliśmy. Uwielbialiśmy Boga, mój syn powiedział świadectwo i mieliśmy wspaniały czas!
Kontynuowałem studium Biblijne tydzień po tygodniu. Czasami było sześciu ludzi, czasami  tylko czterech. Wreszcie, po około dwóch latach to studium Biblijne przerodziło się w zbór. Z jednego zboru powstały dwa, plus chrześcijańska szkoła i bank żywności – świadectwo, które trwa do dzisiaj.
Co by się stało, gdybym tego pierwszego wieczora studium biblijnego poszedł do domu? Mógłbym powiedzieć, „To nie ma sensu – nie warte tego wysiłku.”
Jak smutne będzie to dla niektórych, kiedy znajdą się przed tronem Bożym i uświadomią sobie, że podpowiedzi Pana były po to, by zrobili coś, co przyniesie chwałę Jego imieniu, a oni nie byli posłuszni.
Carter Colon dołączył do zespołu pastorów  kościoła Times Square w 1994r. na zaproszenie pastora założyciela, Dawida Wilkersona i został wyznaczony na głównego pastora w 2001r.