IZRAEL NIE WIERZYŁ

Izraelitom nie wystarczyło Boże słowo. Pan dał im niesamowite obietnice, ale w ich kryzysach Izrael Mu nie zaufał. Pomimo wszelkich obietnic, oni unieważniali Jego słowo. Jak? Nie łącząc go z wiarą. „lecz tamtym słowo usłyszane nie przydało się na nic, gdyż nie zostało powiązane z wiarą tych, którzy je słyszeli” (Hebr 4:2).

Zamiast tego ludzie zawsze żądali nowego słowa od Boga. Inaczej mówiąc: Musimy wiedzieć, czy Bóg jest z nami w tym kryzysie, a nie tylko w poprzednim. Musimy mieć nowe objawienie od Niego w tej sytuacji.” Zapytuję was, jak ktoś mógł zapomnieć tak szybko wszystko, co Bóg dla nich uczynił? Izrael zapomniał, jak Bóg ich wyzwolił i nie pozwolili, by przeszłe ponadnaturalne dzieła budowały ich wiarę w Niego.

Jednak chociaż Go oskarżali, Bóg posłał znowu słowo do Izraela. Kazał Mojżeszowi, by im powiedział, „Nie bójcie się ich, ani się nie lękajcie; Pan, wasz Bóg, który idzie przed wami, będzie walczyć za was tak samo, jak to na waszych oczach uczynił w Egipcie” (5 Mojż 1:29-30).

To nie była nowa obietnica. Bóg po prostu potwierdzał to, co już powiedział Swojemu ludowi: „Pan za was walczyć będzie, wy zaś milczcie!” (2 Mojż 14:14).

Ciągle na nowo Bóg mówił do nich, „Ja jestem z wami. Ja będę walczył za was, więc trzymajcie się tej obietnicy i nie zapominajcie.” A tu znowu oni trzęsą się przed ich nieprzyjacielem i skupiają się na własnych słabościach. Wreszcie uznali, „Nie możemy stawić im czoła.” To było rażące zwątpienie – zwątpienie w Boże powołanie w życiu, zwątpienie, że On ich posłał, zwątpienie w Jego obecność wśród nich.

Może pomyślisz, że ty byś tak nie postąpił, ale tak wielu chrześcijan mówi podobnie: „Panie, czy Ty naprawdę jesteś ze Mną? Wiem co mi obiecałeś, ale czy to jest prawdą? Czy mogę ufać temu, co powiedziałeś? Potrzebuję świeżego słowa. Daj mi jakieś zapewnienie.”

Wreszcie drżymy przed wrogiem naszych dusz, a to dlatego, że nie wierzymy w to, co Bóg nam obiecał. Postępujemy tak, jakby On nigdy nie powiedział do nas słowa i zaczynamy Go „kusić”. Chociaż On udowodnił to wiele razy, ciągle prosimy, by udowodnił na nowo Swoją wierność, by posłał znowu inne słowo, budujące wiarę. Ale Bóg mówi tylko jedno słowo: „Wierz w to, co ci powiedziałem. Zaufaj Mi.”