POKAŻ NAM TWOJĄ CHWAŁĘ by Gary Wilkerson


Piotr i Jan szli do świątyni, kiedy spotkali chromego żebraka. Słysząc prośbę tego człowieka o jałmużnę, Piotr odpowiedział: „Nie mam srebra ani złota, ale dam ci to co mam. W imieniu Jezusa Chrystusa z Nazaretu, wstań i chodź!” (Dz. Ap. 3:6).
Żebrak ten został w jednym momencie uzdrowiony. Był to cud, który miał dalekosiężne skutki: „Kiedy on trzymał się Piotra i Jana, wszyscy ludzie całkowicie zaskoczeni zbiegli się do nich do przedsionka zwanego Salomonowym” (3:11). Tutaj nastąpiła jeszcze następna zdumiewająca scena zamanifestowania Bożej chwały.
Ten uzdrowiony „trzymał się” Piotra i Jana. Jest to obraz kogoś trzymającego się kurczowo i bez wstydu drogiego życia. To tak jakby ten człowiek mówił: „Boża obecność jest rzeczywista! Siadałem tu przez lata, żebrząc o pomoc, ale nigdy niczego takiego nie doświadczyłem. On poruszył moją duszę tak jak nigdy dotąd!”
Bóg kocha serce, które trzyma się Jego i idzie za Nim wołając, „Panie, Twoja chwała jest zbyt wspaniała, abym mógł ją ominąć. Trzymam się mocno nadziei, jaką mi dajesz – nadziei na uzdrowienie, przemianę, na Twoją obecność w moim życiu i w moim świecie.”
„Wszyscy ludzie” przyszli, żeby zobaczyć co się stało (3:11). Kiedy Bóg objawia Swoją chwałę w mocy, to reakcja nie będzie mało znacząca. Wielkość Jego mocy wymaga uwagi wszystkich dokoła.
Przypuśćmy, że cudowne uzdrowienie tego żebraka miało miejsce w kościele, w którym ja jestem pastorem. Nie byłbym w stanie kupić wystarczającej ilości krzeseł, żeby pomieścić tłumy ludzi, które by przyszły. Nie mówię tylko o ciekawskich, którzy lubią jakieś sensacje. Wszyscy pragniemy Bożego dotknięcia w naszym życiu. Wierzący i niewierzący tak samo cierpią dzisiaj, błąkają się jak owce bez pasterza, szukając czegoś prawdziwego. Dlatego kiedy manifestuje się Boża chwała, przynosząc nowe życie, to przyciąga uwagę wszystkich, nie tylko kilku.
„Wszyscy ludzie byli bardzo zdumieni” (3:11). Kiedy ci ludzie zobaczyli, że ten żebrak został uzdrowiony, dziwili się i mówili, „Nie widzieliśmy nigdy niczego podobnego. Zaprawdę Bóg jest na tym miejscu!”
Zadami ci pytanie: Czy chcesz w twoim życiu czegoś więcej od Boga? Czy chcesz, aby Jego chwała weszła do twojego domu, twojego małżeństwa, do życia twoich dzieci i przemieniała rzeczy tak, żeby wszyscy byli zdziwieni? Zgadnij co – tego też chce Bóg! On chce, abyś był zdumiony Jego chwałą i przemieniany przez nią. I on chce, aby świat wokół ciebie był zdumiony, kiedy Jego chwalebna moc będzie przynosić nowe życie do sytuacji, gdzie dotychczas porażka była codziennością.