JESTEM

Prosiłem Pana, by dał mi krótką definicję wiary, by chłopcy w ośrodku dla narkomanów Teen Challenge mogli to zrozumieć. W mojej bibliotece mam książkę, która na trzystu stronach definiuje wiarę, ale nigdy tego nie zrozumiałem. (Myślę, że ten, kto napisał tą książkę, też tego nie rozumiał).

 

Mojżesz kiedyś zadał to samo pytanie, co my: „Kim ja jestem,? – Kim jest Bóg? – Opisz Go”. Bóg odpowiedział Mojżeszowi dwoma słowami. „Mojżeszu, powiedz tym ludziom, „JESTEM mnie posłał” (patrz 2 Mojż. 3:14). (Według nowoczesnego myślenia, Bóg użył skrótu myślowego).

 

Czy możecie sobie wyobrazić Mojżesza, kiedy na pytanie ludu „Kto cię posłał?” odpowiedział, że „posłał mnie JA JESTEM?”

 

JA JESTEM kto? Czego potrzebujecie? Wyzwolenia? No to JA JESTEM wyzwoleniem. JA JESTEM wszystkim, czego potrzebujecie.

 

Wiara, to Bóg mówi „JA JESTEM”, a ja odpowiadam „ON JEST”. Wiara po prostu akceptuje Boże określenie. Bóg mówi, „Ja cię wyprowadzę z burzy”. Ja mówię „On mnie wyprowadzi z burzy”.

 

Wiara, to przyjmowanie Boga takim, jak On mówi, że JEST

 

Jaki sztorm przeżywasz w twoim życiu? Jak stawiasz mu czoła?

 

Poproś Go, by dał ci wiarę.  Poproś Go bez względu na to, co się dzieje – bez względu na okoliczności. Ten sztorm, to twoje wyjście!

 

Paweł powiedział, „Nauczyłem się przestawać na tym, co mam” (Filipian 4:11). Wierzę, że w chwili, kiedy Paweł miał wiarę, był też zadowolony. Był w centrum woli Bożej i miał obietnice Boże. On się modlił i nie miało znaczenia, co od tego momentu się działo. Bóg uciszył ten sztorm.

 

On też od ciebie może zabrać strach z powodu sztormu. Czy Mu pozwolisz? Chodź po falach, bo Bóg nie pozwoli ci utonąć.