NAUCZ SIĘ STAĆ I WALCZYĆ SAM

Musisz sie nauczyć prowadzić swoją walkę. Nie możesz polegać, że ktoś inny cię wybawi!

Może masz przyjaciela, który bojuje z tobą w modlitwie, do którego możesz zadzwonić i powiedzieć: „Jest przede mną walka. Czy będziesz się modlił o mnie? Wiem, że masz Boża moc!” To jest Biblijne – ale nie jest to cała wola Boża dla ciebie! Bóg chce, żebyś się stał wojownikiem! On chce, żebyś ty mógł stanąć i przeciwstawić się diabłu.

Bóg obiecał Gedeonowi: „Ponieważ Ja będę z tobą, pobijesz Midiańczyków jak jednego męża” (Sedziów 6:16). Bóg mu powiedział: „Ja ciebie posłałem i Ja będę z tobą!”

Ale wtedy ludzie z miasta przyszli, szukając tego, który zburzył ich bałwany (zobacz Sędziów 6:28-30). Gdzie był Gedeon? Ukrywał się – nadal nie był pewny Bożych obietnic i zastanawiał sie, czy Bóg jest z nim. Gedeon powiedział: „ Jeżeli Pan jest z nami, to dlaczego to wszystko na nas przyszło? Gdzie są te cuda, o których opowiadali nam nasi ojcowie...? (werset 13). Tak samo jest z nami! Jezus nam obiecał: „Ja będę z wami zawsze” )Mat. 28:20). Jednak pomimo tego nie nauczyliśmy się stać na Jego Słowie i walczyć!

Sytuacja zacznie się zmieniać w momencie, kiedy będziesz w pełni przekonany, że Bóg jest z toba. Że mówi do ciebie i że ci pokaże wszystko, co potrzebujesz wiedzieć!

Jesteś mocniejszy niż myślisz! Może zastanawiasz się tak, jak Gedeon: „Jak mogę walczyć? Jestem taki słaby, taki niedoświadczony.” Ale Bóg powiedział do Gedeona: „Idź w tej twojej mocy” (6:14). „Jakiej mocy?” - zapytasz. Moc Gedeona była w Bożym Słowie, jakie otrzymał: „Ponieważ Ja będę z tobą.”

Umiłowani, to samo słowo - „Ja jestem z tobą” - jest twoja siłą! Otrzymasz tę moc, kiedy uwierzysz, że Jego Słowo jest prawdą – i będziesz działał w oparciu o to Słowo!