PILNUJ SWOICH UCZUĆ DO NIEGO

„Wspomnij więc, z jakiej wyżyny spadłeś i upamiętaj się, i spełniaj uczynki takie, jak pierwej; a jeżeli nie, to przyjdę do ciebie i ruszę świecznik twój z jego miejsca, jeśli się nie upamiętasz.” (Objaw. 2:5).

Jezus mówi: „Pomyśl jakim byłeś, kiedy cię zbawiłem. Cieszyłeś się, że zamieszkałem w twoim sercu! Nie mogłeś się doczekać nabożeństwa w niedzielę, a cały wolny czas poświęcałeś na czytanie Mojego Słowa i uczenie się o Mojej miłości do ciebie. Nie uważałeś modlitwy za ciężar, bo Ja byłem dla ciebie wszystkim. Kochałeś Mnie bardziej, niż twoje życie. Teraz oddaliłeś się od tego i poświęcasz Mi tak mało czasu i uwagi. Stałeś się zimny, bo coś innego zawładnęło twoim sercem!”

Popatrz na powagę ostrzeżenia w tym wierszu: „Pokutuj… bo jeżeli nie, to przyjdę i usunę twój świecznik z jego miejsca.” Przez wiele lat teolodzy próbowali zmiękczyć to ostrzeżenie, żeby znaczyło coś innego. Ale tego nie można zmiękczyć – ono oznacza dokładnie to, co mówi.

Jezus mówi do nas: „Jeżeli mówisz, że masz ogień Boży, a Ja nie jestem rozkoszą twojego serca, to zabiorę ci wszelkie światło, które masz! Nie ma znaczenia, jakie dobre uczynki wykonujesz dla Mnie, nie będziesz Moim świadkiem. Ja nie przyznam się do niczego, co robisz, ponieważ utraciłeś twoją miłość do Mnie.”

Czy twoja miłość do Jezusa jest wyłączna? Czy regularnie spędzasz czas z Nim? Czy też inne rzeczy weszły do twojego serca i zajmują twoje myśli i uczucia?

Jezus mówi ci teraz – pokutuj i zacznij od nowa. On chce, byś się zatrzymał i pomyślał, „Chwileczkę. Widzę, jak to wkradło się do mojego życia i okrada mnie z miłości do Jezusa. Nie mogę już dłużej na to pozwolić. Panie, przebacz mi! Zapal moją świecę ponownie.”

Wróć z powrotem do pierwszej miłości. Poproś Go o łaskę i siłę, byś mógł na nowo strzec twojej miłości do Chrystusa.